flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення практики розгляду суддями Тиврівського районного суду справ про адміністративні правопорушення, передбачені ст.. 130 КУпАП за 2012 р.

18 червня 2013, 12:15

 Узагальнення практики розгляду суддями Тиврівського районного суду справ про адміністративні правопорушення, передбачені ст.. 130 КУпАП за 2012 р.

До Тиврівського районного суду Вінницької області у 2012 р. надійшло  313 справ про адміністративні правопорушення відповідальність за які передбачена ст.. 130 КУпАП, з них  розглянуто 310 справ.

В 2012 р. за вказане вище правопорушення 291 особу притягнуто до адміністративної відповідальності.

           При проведені даного узагальнення було встановлено, що судом розглядались справи передбачені ч. 1, ч. 2, ч 3 ст. 130 КУпАП відносно осіб , які керували транспортними засобами у стані алкогольного сп»яніння.

           Стаття 130 Кодексу про адміністративні правопорушення встановлює відповідальність осіб за :

          Керування транспортними засобами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, а також передачу керування транспортним засобом особі, яка перебуває в стані такого сп'яніння чи під впливом таких лікарських препаратів, а так само відмову особи, яка керує транспортним засобом, від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, -

тягне за собою накладення штрафу на водіїв від ста п'ятдесяти до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавлення права керування транспортними засобами на строк від одного до двох років, або громадські роботи на строк від сорока до п'ятдесяти годин, або адміністративний арешт на строк від семи до десяти діб і на інших осіб - накладення штрафу від ста п'ятдесяти до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до п'ятдесяти годин, або адміністративний арешт на строк від семи до десяти діб.

Повторне протягом року вчинення будь-якого з порушень, передбачених частиною першою цієї статті, -

тягне за собою на водіїв позбавлення права керування транспортними засобами на строк від двох до трьох років з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого або громадські роботи на строк від п'ятдесяти до шістдесяти годин, або адміністративний арешт на строк від десяти до п'ятнадцяти діб і на інших осіб - оплатне вилучення транспортного засобу чи без такого або громадські роботи на строк від п'ятдесяти до шістдесяти годин, або адміністративний арешт на строк від десяти до п'ятнадцяти діб.

Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яка двічі протягом року піддавалась адміністративному стягненню за керування транспортними засобами у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, за відмову від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, -

тягне за собою на водіїв позбавлення права керування транспортними засобами на строк до десяти років з оплатним вилученням транспортного засобу і на інших осіб - оплатне вилучення транспортного засобу.

          За результатами узагальнення  підраховано, що в 2012 р. було розглянуто   283  (19 – закрито) справи про адміністративні правопорушення, передбачені ч.1 ст. 130 КУпАП, 24  передбачені ч. 2 ст. 130 КУпАП та  3 – передбачені ч.3 ст.130 КУпАП.

           При притягненні осіб до адміністративної відповідальності застосовувались наступні  види адміністративних стягнень:

-         штраф

-         оплатне вилучення транспортного засобу

-         позбавлення права керування

-         позбавлення права керування з оплатним вилучення транспортного засобу

-         громадські роботи

-         адміністративний арешт          

 

Розгляд справ про адміністративні правопорушення

передбачені ч. 1 ст.130 КУпАП в 2012 році

 ПІП судді

Всього

 розглянуто

справ

Закрито

 

Види санкій,

які були застосовані при призначенні покарання  за ч. 1 ст.130 КУпАП

Громадські роботи

Штраф

 

Позбавлення права керування

Арешт

Ратушняк І. О.

259

19

 150

 72

 

31

6

Мазурчак А. Г.

4

 0

4

 0

 

0

0

Ліщишина М. Ю.

1

 0

 1

0

0

 0

Кіосак Н. О.

0

0

0

0

0

0

   Всього:

264

19

155

72

31

6

   

Розгляд справ про адміністративні правопорушення

передбачені ч. 2 ст.130 КУпАП в 2012 році

 ПІП судді

Всього розглянуто справ

Закрито

Види санкій,

які були застосовані при призначенні покарання  за ч. 2  ст.130 КупАП

Позбавлення права керування з оплатним вилученням транспортного засобу

Позбавлення права керування без оплатного вилучення транспортного засобу

Громадські роботи

Арешт

Ратушняк І. О.

22

 0

 2

5

8

7

Мазурчак А. Г.

2

0

 0

1

1

 

0

Ліщишина М. Ю.

0

 0

 0

0

 

0

0

Кіосак Н. О.

0

0

0

0

0

0

             Всього:

24

0

 2

6

 

9

7

 

Розгляд справ про адміністративні правопорушення

передбачені ч. 3 ст.130 КУпАП в 2012 році

 ПІП судді

Всього розглянуто справ

Закрито

Види санкій,

які були застосовані при призначенні покарання  за ч. 3  ст.130 КУпАП

Позбавлення права керування з оплатним вилученням транспортного засобу

Оплатне вилучення транспортного засобу

Ратушняк І. О.

2

 0

2

 0

Мазурчак А. Г.

1

0

 1

0

Ліщишина М. Ю.

0

 0

 0

0

Кіосак Н. О.

0

0

0

0

                 Всього:

3

0

3

0

 

 

               У 2012 р.   6 справ даної категорії, розглянуті судом оскаржувались в апеляційному порядку, з них 3 постанови суду змінено, 1 –скасовано, 2 апеляційні скарги на постанови суду апеляційним судом Вінницької області повернуто у зв»язку із пропущенням правопорушником строків оскарження.

     На доопрацювання було повернуто 3 справи. Підставами повернення матеріалів про притягнення до адміністративної відповідальності було недотримання працівниками ДАІ вимог  КУпАП щодо складання протоколів про адміністративні правопорушення.

      При розгляді справ даної категорії судді не ухильно дотримуються  вимог Кодексу України про адміністративні правопорушення , використовують рекомендації  постанови Пленуму Верховного Суду України від 23.12.2005 року « Про  практику застосування  судами України законодавства у справах  про деякі  злочини проти безпеки дорожнього руху та експлуатації  транспорту, а також про адміністративні правопорушення на транспорті», враховують положення  Закону України від 24 вересня 2008 року № 586-У1 « Про внесення змін до  деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху».

      Як свідчать, опрацьовані, у ході проведення узагальнення,  матеріали адміністративних справ судді при розгляді :

 1.      Неухильно дотримуються вимог ст.ст. 248, 249 КУпАП, ст.. 268 КУпАП, тобто всі справи – розглядаються в присутності особи, яка вчинила правопорушення, а в разі її відсутності  - справа розглядається тільки в тому випадку, коли особа належним чином повідомлена про час та місце розгляду справи( в матеріалах справи є поштове зворотне повідомлення про отримання судової повістки).Особам, які притягуються  до відповідальності роз»яснюються їх права , а саме знайомитися з матеріалами справи, додавати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання, користуватися  допомогою адвоката тощо.

2.       З»ясовують всі обставини передбачені ст.. 247, 280 КУпАП, в тому числі шляхом допиту свідків;

3.       Звертають особливу увагу на наявність  акту медичного обстеження на стан алкогольного сп»яніння, а у випадках  ухилення особи від  проходження  медичного огляду  на стан алкогольного сп»яніння на зазначення у протоколі даного факту ухилення від  проходження медичного огляду в присутності  2-ох свідків.

4.      При виборі адміністративного стягнення судді керуються вимогами ст. 33-35 КУпАП, тобто враховують характер  вчиненого правопорушення, ступінь вини, майновий стан особи – порушника,  обставини, за яких було вчинено правопорушення, а також обставини, що пом»якшують та обтяжують відповідальність у межах санкцій відповідних норм.

5.      Дотримуються вимог ст.ст. 283, 284 КУпАП  при складанні змісту постанови, в якій обов»язково зазначаються докази  на яких ґрунтується висновок про вчинення  особою адміністративного правопорушення.

6.      Відповідно до ст.. 268 КУпАП  роз»яснюють постанову та порядок її оскарження до Апеляційного суду Вінницької області.

7.      Справи розглядаються без порушень вимог ст.. 277 КУпАП.

         Постанова про накладення адміністративного стягнення  є обов»язковою для виконання державними та громадськими організаціями, посадовими особоми та громадянами ( ст.. 298 КУпАП).

       Постанова про накладення адміністративного стягнення підлягає виконанню з моменту її винесення , якщо інше не встановлено КУпАП та іншими Законами України ( ст.. 299 КУпАП).

      Порядок виконання постанови про накладення адміністративного стягнення  відповідно до чинного законодавства  виконується уповноваженим на те органом ( ст.. 300 КУпАП).

         Звернення до виконання судових рішень покладається на суд. Вироки, ухвали та постанови суду  передаються на виконання після того, як вони набрали законної сили, крім випадків негайного їх виконання.

      Звернення до виконання постанов по адміністративних справах проводиться відповідно до вимог ст. ст. 299,307 КУпАП.

        Відповідальною особою за звернення до виконання справ про адміністративні правопорушення є секретар суду Чорна Н. М. 

        При проведенні даного узагальнення встановлено, що :

  1. Копія постанови  у справах про адміністративні правопорушення  протягом трьох днів після закінчення розгляду справи  вручається під підпис або направляється рекомендованим листом  особі, щодо якої її винесено;
  2. Копії постанов про заходи адміністративного стягнення  надсилаються  для виконання до відповідних органів.
  3. Звернення постанови, що передбачає застосування адміністративного арешту –  полягає у негайному надсиланні 2 копій постанови до органу внутрішніх справ. Копія надсилається також за місцем роботи та проживання особи.
  4. Звернення постанови, що передбачає стягнення у вигляді позбавлення спеціального права – полягає у надсиланні копії постанови до органів внутрішніх справ.
  5. Постанова про оплатне вилучення предмета  надсилається на виконання до органу державної виконавчої служби за місцем знаходження цього предмета.
  6.  Звернення до виконання постанови про накладення штрафу відбувається шляхом або добровільної сплати  штрафу протягом 15 днів, а у разі не сплати штрафу добровільно, копія постанови надсилається до органу державної виконавчої служби.
  7. Звернення постанови, що передбачає виконання громадських робіт передбачає направлення 2-ох копій постанов  для виконання до органів  КВІ .
  8. При винесенні постанови про закриття справи копія надсилається особі за місцем проживання для відому.

           По справах, які направлені на виконання, але на протязі  тривалого часу залишаються не виконаними, секретарем суду направляються нагадування до органів, які відповідальні за виконання рішень суду.

 

Керівник апарату Тиврівського районного суду

Вінницької області

Костюшко-Царук О. Е.